Bloggers, Click Here

Jumaat, 5 Jun 2015

Ciri-ciri lelaki idaman



Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam satu Malaysiaaaaa..!!!!



Entry kali ni sebenarnya aku kutip daripada beberapa blogger lain (especially perempuan), maklumlah bosan-bosan kan. Tapi ini pun ikut aku punya observation lah jugak. Yang jadi 'tikus makmal' nya ialah aku sendiri dan beberapa kawan lain (lelaki kesemuanya), dan jangan mengamuk kat aku kalau observation aku ni tidak menepati kehendak dan citarasa pembaca. Baiklah ini dia,


Selain daripada handsome macam Humood Al Khuder (aku cemburu)


1.  lelaki yang sporting

  Adakah ianya benar? Wallahualam. So far ada juga beberapa pengakuan daripada kawan-kawan aku yang perempuan ni. Jika dibandingkan dengan lelaki yang control macho 24 jam, mereka lagi suka yang kelakar. Kerana apabila seseorang lelaki itu boleh melawak tahap MLM, atau mengarut tahap Karoot Komedia X, yang perempuan akan ketawa terbahak-bahak sehingga lupa akan kesedihan dan masalah yang dialami. Tapi mestilah kena pada tempatnya ya. Dalam perang pun nak melawak tu parahlah. Dan bila merajuk, sanggup beri bunga kepada si perempuan. (Wuish haha)


2.  lelaki yang merendah diri dan sopan

  Kalau lelaki suka perempuan yang sopan, perempuan pun suka lelaki yang sopan juga. Ini menunjukkan bahawa si perempuan merasakan dirinya dihargai. Kerana perempuan ni kan umpama seorang puteri. Jadi kalau si lelaki membuat sesuatu yang tak senonoh, mereka akan cuba meminta maaf dan membuatkan si perempuan tersenyum kembali. ( So sawit  >.< )


3.  Lelaki yang diam-diam ubi berisi

  Boleh dikatakan lelaki yang tak banyak cakap benda yang tak penting lebih menawan (tu kawan cakap). Kerana pada luarannya mereka dilihat sebagai orang yang tak boleh melakukan apa-apa. Tapi bila anugerah kecemerlangan contohnya, nama dia first dalam ranking sekolah. Pelajar cemerlang. Mahu terkejut monyet beruk gorila semua. Lelaki pendiam ni nampak misteri tau. Yang perempuan akan sedaya upaya untuk mengetahui lagi personaliti orang ni (kalau hati dah berkenan la)


4.  lelaki yang memakai baju melayu lengkap @ tak lengkap

  Fenomena lelaki pakai baju melayu ni kita boleh lihat waktu pergi solat jumaat je. Berduyun-duyun lelaki baik yang tua mahupun yang muda.




Hensem kot artis kita pakai baju melayu (Dah macam kompeni PLKN aku pula)

Kalau yang tak lengkap pun perempuan masih pandang juga. Lagi-lagi yang lelaki pakai baju melayu,kain pelikat dan bersongkok @ berkopiah. Pergi kedai makan, konpom ada perempuan yang tergoda. Kalau bertuah tu, kena snap gambar senyap-senyap dan mulalah si perempuan berangan nak ada suami macam ni. (HAHAHA)


5.  Lelaki yang aktif bersukan

  Ikut pemerhatian aku la, kebanyakannya suka lelaki yang bersukan (terutamanya aktiviti yang membina badan macam main bar, parkour, seni bela diri). Orang putih selalu berkata, 'Every beauty needs a beast', tapi majoriti orang sawo matang kata, 'every beauty needs love', Wallahualam. Citarasa orang berbeza kan. Tapi yang penting,bersukan lah. Ianya menyihatkan badan supaya anda kekal cergas dan cerdas. 


6.  Lelaki yang tak menghisap rokok,shisha,minum air ketum dan sebagainya

  Aku rasa ni semua perempuan setuju kot sambil mengangkat sepanduk 'No Smoking'. Kerana bagi mereka, lelaki merokok langsung tak cool. Asap rokok yang membunuh sel badan secara senyap, bau rokok yang boleh membuatkan orang lain tak tahan, sehinggakan ramai jadi passive smokers. Amatlah tak cool. (Aku dulu pun macam ni juga. Bila diorang tahu yang aku ni smoker,terus diorang kasi warning kat aku cakap 'boleh janji tak, janji jangan merokok lagi di masa akan datang'. And congratulations to myself. Aku dah tak merokok lagi dah) =)


7.  Lelaki yang pakai baju kemeja 

  Pernah jugalah sewaktu first day aku sebagai form 6, lepak ramai-ramai kat balai info. Sedang kitorang syok cerita pasal pengalaman kitorang, seorang junior form 4 tak silap g cakap 'abang ni hensem la', ok time tu gelabah gila kot. (Sebenarnya dia tunjukkan kat seorang kawan aku je. Kitorang lepak berlima). 
  
   Jadi boleh gambarkan bahawa lelaki yang pakai baju kemeja ni tampak lebih segak. Daripada pakai baju t shirt tengkorak, ataupun bahagian ketiak koyak ,  baik tampilkan kekemasan sikit. Tanggapan pertama datang daripada gaya pemakaian kita. Kalau kemas, dia seorang yang kacak. Kalau sebaliknya, malas nak cerita. Faham-fahamlah. Ada juga terpandang status seorang perempuan di Facebook. Katanya 'abang baju kemeja hijau kotak2, saya melting'. See?


8.  Lelaki yang mahir ilmu seni bela diri

  Ni aku sebenarnya tak tahulah sangat sebab tiada jawapan yang jelas dari responden. Yang aku tahu,perempuan yang rasa dirinya perlu dilindungi ni memang nakkan lelaki dia ada tali pinggang hitam. 



   

  Kelebihan lelaki yang pandai seni bela diri ialah mereka akan pastikan yang orang yang mereka lindungi tidak diapa-apakan oleh musuh (Don't try this at home)


Lebih baik pi belajar seni bela diri kan. Takut apa-apa jadi


9. Lelaki yang pandai azan / pandai main alat muzik atau kedua-duanya

  Hipotesis aku ni disokong 100% oleh responden. Lelaki yang pandai azan sebenarnya mampu menggetarkan jiwa ramai kaum-kaum hawa. Ditambah pula dengan ilmu agama yang tinggi, baca al quran pun merdu, jadi imam solat pun bagus. Ini membuktikan bahawa lelaki tersebut boleh jadi calon suami kot.




Siapa tak kenal Fatih Seferagic. Hafiz Al Quran yang duduk di USA. Suara merdu woo. Aku nak berguru dengan kau wahai Fatih (dia dah kahwin ya. maaf)



 Kalau yang pandai main alat muzik tu, boleh la set2 lagu jiwang yang boleh mencairkan hati tulang rusuk kiri tu. Ramai juga perempuan simpan impian nak minta lelaki nyanyikan dan mainkan alat muzik untuk mereka (tbh, aku pernah jadi imam surau PLKN.. Sampaikan satu kem gelarkan aku Imam Charlie termasuk Komandan. Kursus kepimpinan aku jadi bilal dan imam. Jadi sejujurnya aku tak mampu sokong hipotesis ni. Kerana hipotesis ni membuatkan aku rasa nama aku dalam list calon suami orang. *muka perasan )



Setakat ni,itu sahaja apa yang aku dapat share dengan semua lah. Jadi yang lelaki ni,pakat-pakatlah jadi macam apa yang aku list tadi. Okay bro and sis.. No hard feeling tau.. Imam Charlie tu cuma nama.. DIULANGI, cuma nama. XD




Tiada ulasan:

Catat Ulasan